Όλες οι περιπτώσεις της πρακτικής του «Κοάν» στην ιστορία του Τσαν μπορούν να παρομοιαστούν με άνθος. Όλα αυτά τα παρόμοια άνθη, οφείλουν τη δόξα τους στην αδιάλειπτη προσπάθεια, της συνεχιζόμενης αυτοκαλλιέργειας Τσαν, που κατέβαλλαν όλοι οι ασκούμενοι, σε όλη την πορεία της ιστορίας του Βουδισμού Τσαν. Και μπορεί να παρομοιαστεί με τους βλαστούς, τα κλαδιά και τα φυλλώματα τα οποία συνδυάζονται αρμονικά για να δώσουν αυτό το μεγαλείο στα άνθη.

Ένα άνθος μαραίνεται όταν του αφαιρεθούν ο βλαστός, τα κλαδιά και το φύλλωμά του. Χωρίς τη συντονισμένη προσπάθεια από την πλευρά των ασκουμένων να διατηρούν το λόγο της εξοικείωσης με την αυτοκαλλιέργεια, η πρακτική του «Κοάν» δεν θα είχε γίνει παράδοση στο βουδισμό Τσαν.

Με άλλα λόγια, η επιτυχία της πρακτικής του «Κοάν» έχει επιτευχθεί κατά βάση, στη μαζική συμμετοχή των ασκούμενων του Τσαν για το σκοπό της αυτοκαλλιέργειας. Ως εκ τούτου, είναι πλέον αυτονόητο ότι για τη διαιώνιση το σκοπού της αυτοκαλλιέργειας, όλοι οι ασκούμενοι πρέπει να είναι ειλικρινείς και συνεπείς στην επιδίωξη της αυτοκαλλιέργειάς τους.

Σε διαφορετική περίπτωση, όχι μόνο δεν θα οδηγήσει πουθενά η δική τους προσπάθεια αυτοκαλλιέργειας, αλλά ολόκληρη η οντότητα της πρακτικής του «Κοάν» θα καταρρεύσει. Ένα πολύ γνωστό και λαμπρό παράδειγμα «Κοάν» είναι μία ιστορία σχετική με τον Σακιαμούνι.

Η ιστορία είναι γνωστή και ως «Το κήρυγμα του λουλουδιού». Οι ρίζες του Βουδισμού Τσαν είναι συνδεδεμένες με το κήρυγμα του λουλουδιού. Όπως λέγεται, μια μέρα, ο Βούδας Γκοτάμα συγκέντρωσε τους μαθητές του για να μιλήσει για το Ντάρμα. Όταν συγκεντρώθηκαν όλοι κοντά του, ο Βούδας έμεινε καθιστός μπροστά τους εντελώς αμίλητος. Κάποιοι από τους παρευρισκόμενους μαθητές υπέθεσαν ότι ίσως ο Βούδας ήταν κουρασμένος ή άρρωστος.

Ο Βούδας σιωπηλά κράτησε ένα άνθος, το στριφογύρισε και ανοιγόκλεισε μόνο τα μάτια του χωρίς να πει τίποτα. Αρκετοί από τους μαθητές προσπάθησαν να κατανοήσουν το μήνυμα του Πεφωτισμένου, όμως κανείς πέραν του Μαχακασιάπα, δεν κατάφερε να αντιληφθεί το νόημα της διδαχής του Βούδα. Ο Μαχακασιάπα, ένας από τους μαθητές του Βούδα, σιωπηλά προσήλωσε το βλέμμα του στο άνθος και χαμογέλασε.

Ο Βούδας αναγνώρισε στη συνέχεια τη διορατικότητα του Μαχακασιάπα λέγοντας: «Κατέχω το αληθινό μάτι του Ντάρμα, το υπέροχο νου της φώτισης, την αληθινή μορφή του άμορφου, τη διακριτική πύλη του Ντάρμα που δεν βρίσκεται στις λέξεις ή στα γράμματα, αλλά είναι μια μορφή μετάδοσης πέρα από τις γραφές. Αυτό μεταβιβάζω στον Μαχακασιάπα». Έτσι, μέσω του Τσαν αναπτύχθηκε ένας τρόπος μετάδοσης της γνώσης που επικεντρώθηκε στην άμεση εμπειρία και όχι μέσα από τα δόγματα ή τις γραφές. Η Σοφία περνούσε, όχι με λόγια, αλλά μέσα από μια γενεαλογία απευθείας μετάδοσης της σκέψης από το δάσκαλο στο μαθητή.

Αυτή η παράδοση μετάδοσης της γνώσης συνεχίζεται από την εποχή του Βούδα μέχρι τις μέρες μας. Όλες οι περιπτώσεις «Κοάν», όπως η περίπτωση του «Κηρύγματος του Άνθους», είναι πανέμορφα άνθη. Υπάρχουν άραγε κι άλλες ομορφότερες εκδηλώσεις Κοάν να μας περιμένουν στο μέλλον; Αυτό σίγουρα εξαρτάται από την συντονισμένη και επιμελή άσκηση όλων των ασκουμένων του Τσαν, στην προσπάθειά τους για την επίτευξη της φώτισης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ

«ΣΑΟΛΙΝ ΚΟΥΝΓΚ ΦΟΥ ΑΘΗΝΑ»
Ομάδα Ανάπτυξης Σαολίν Κουνγκ Φου Ηλιούπολης
«ΑΝΕΜΟΣ»


Tο Σωματείο μας τελεί υπό την Αιγίδα του ΕΠΟΚΕΣ, την αποκλειστική διαχείριση του ΠΟΚΕΣΑ, συνεργάζεται με την Ελληνική Ομοσπονδία Σαολίν, την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Σαολίν, την Ελληνική Ομοσπονδία Πολεμικών Τεχνών και είναι Μέλος της Ελληνικής Ομοσπονδίας Γουσου - Κουνγκ Φου, με μοναδικό στόχο τη διάδοση των Τεχνών του Σαολίν.

Διεύθυνση: Γραβιάς 5, Ηλιούπολη 16343
Κινητό: +30 6906505860
Επίσημη Σελίδα Facebook | Επίσημη Σελίδα Twitter | E-mail: info@shaolinwind.gr